مرکز تحقیقات طب پیشگیری و سلامت جمعیت دانشگاه علوم پزشکی ایران، از سال ۱۳۹۵ با اخذ موافقت اصولی در تاریخ ۹۵/۰۲/۲۶ از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شروع به کار کرده است.  مرکز تحقیقات طب پیشگیری و سلامت جمعیت در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۰۳ موافقت قطعی خود را دریافت کرده است. محل استقرار مرکز در طبقه سوم دانشکده پزشکی و در کنار گروه پزشکی اجتماعی و خانواده می باشد. این مرکز دارای  ۱۴ عضو شورای پژوهشی و  ۴ هسته پژوهش می باشد.

مرکز تحقیقات طب پیشگیری و سلامت جمعیت دانشگاه علوم پزشکی ایران، نظر به اهمیت طب پیشگیری و سلامت عمومی با اتکا به سرمایه انسانی نوآور ، خلاق ، ماهر و دانش محور خود به طراحی و اجرای مطالعات کاربردی با هدف بهبود روشهای پیشگیری، کنترل و درمان بیماریها و عوامل خطر ایجادگر آنان با رویکرد انجام مطالعات نظام مند و ثانویه برای شناسایی مداخلات موثر و کارآمد در راستای ارتقای عادلانه سلامت می پردازد  و نیز برجذب منابع پژوهشی و همکاری با نهادهای آکادمیک داخلی و خارجی و صنایع و سازمانهای ملی و بین المللی برای تبادل و هم افزایی منابع، دانش و تجربیات با ﺗﺴﻬﯿﻞ و ﺗﻮﺳﻌﻪ اﺳﺘﻔﺎده از داده ﻫﺎی ﺳﻼﻣﺖ در ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﺳﻼﻣﺖ و تهیه و توسعه مدلهای سلامت محور مورد تاکید دارد.

آدرس لاتین جهت درج وابستگی سازمانی مرکز ( Affiliation ) :

وابستگی سازمانی مرکز


Preventive Medicine and Public Health Research Center, Psychosocial Health Research Institute, Department of Community and Family Medicine, School of Medicine, Iran University of Medical Sciences, Tehran, Iran

 

/uploads/292/2022/Oct/04/نامه تایید قطعی مرکز_2.pdf

 

  • 1397/11/09 - 06:13
  • - تعداد بازدید: 673
  • - تعداد بازدید کنندگان: 673
  • زمان مطالعه: کمتر از یک دقیقه

تقدير از آقاي دکتر اميد پورنيک به عنوان معلم برتر نسل سوم در جشنواره وثوق

312190.mp3 تقدير از آقاي دکتر اميد پورنيک به عنوان معلم برتر نسل سوم در جشنواره وثوق
جناب آقاي دکتر اميد پورنيک عضو هيأت علمي گروه پزشکي اجتماعي و مرکز تحقيقات طب پشگيري و سلامت جمعيت دانشگاه موفق به کسب جايزه معلم برتر نسل سوم در جشنواره وثوق گرديد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه؛ دکتر اميد پورنيک عضو هيئت علمي  گروه پزشکي اجتماعي در جشنواره  معرفي برترين هاي آموزشي ، جايزه معلم برتر در حوزه دانشگاه نسل سوم را کسب نمود.

دکتر پورنيک در خصوص ارتقاء سطح کيفي آموزش عنوان کرد: يکي از تغييرات بزرگ در اين راستا اين است که نحوه و شکل  و فرهنگ آموزش بايد تغيير يابد به طوري که آموزش گيرنده همراه با کسب علم و دانش ، در جهت توليد يک محصول کاربردي براي حل مشکلات جامعه تلاش نمايد.

وي گفت: هدف از آموزش فقط علم آموزي نباشد بلکه مباحث نوآوري و کارآفريني هم بايد مورد توجه قرار گيرد.

ايشان اظهار داشتند :در دانشگاههاي کشور بويژه دانشگاه علوم پزشکي ايران يک حرکت نوين براي تحقق اهداف دانشگاه نسل سوم شروع شده است که اميد مي رود با سرعت و  تلاش بيشتر ، اين فاصله با ديگر کشورها به حداقل برسد.


 
  • گروه اخبار : اخبار
  • کد خبر : 312190
:
کلیدواژه ها
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

Template settings